آیا نیاز به ویتامین دارید؟
نوشته شده توسط : شهروز


برای برخی از افراد ، مکمل های ویتامین و مواد معدنی مزایای سلامتی مهمی دارند. اگر شرایط یا نیازهای بهداشتی خاصی دارید ، پزشک ممکن است توصیه کند که مکمل های روزمره خود را اضافه کنید. اما افرادی که مکمل های خود را به عنوان "بیمه نامه" در برابر عادات غذایی ضعیف مصرف می کنند ، می توانند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را افزایش دهند.

بنابراین چگونه می دانید چه چیزی برای شما مناسب است؟ بهترین راه این است که قبل از مصرف مکمل های غذایی با پزشک خود صحبت کنید. اگر قبلاً مکمل هایی مصرف می کنید ، از آنها بخواهید که آیا این انتخاب خوبی برای ادامه است. علاوه بر افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات بهداشتی ، برخی مکمل ها ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید در تعامل باشند.
همیشه بهتر نیست
خطرات

    برخی مطالعات مکمل های آهن را با خطر بیشتری از مرگ مرتبط کرده اند.
    مکمل های ویتامین E ممکن است خطر نارسایی قلبی شما را افزایش دهد.
    مقدار زیاد ویتامین A ممکن است برای استخوانهای شما بد باشد.

اگر مقدار کمی از چیزهای خوب باشد ، ممکن است فکر کنید که مقدار بیشتری نیز بهتر خواهد بود. اما این فرمول همیشه در مورد ویتامین ها و مواد معدنی موثر نیست.

محققان مطالعه بهداشت زنان Iowa بیش از 38،000 زن ، 55 ساله و بالاتر را برای مدت 20 سال دنبال کردند. طبق نتایج منتشر شده در بایگانی منبع داخلی معتبر ، آنها دریافتند که بیشتر مکمل های ویتامین و مواد معدنی با خطر کمتری از مرگ در طول مطالعه مرتبط نیستند. مکمل های کلسیم با کمی خطر مرگ همراه بود. اما تعدادی دیگر از مکمل های معمول استفاده شده ، به ویژه آهن ، با خطر بیشتری برای مرگ در ارتباط بودند.

این تحقیق به معنای این نیست که آهن و سایر ویتامین ها و مواد معدنی برای شما بد هستند. شما برای داشتن سلامتی باید در رژیم و بدن خود آهن داشته باشید. و برای افرادی که شرایط پزشکی خاصی مانند کم خونی دارند ، مکمل های آهن اغلب ضروری است. اما این مطالعه نشان می دهد که برای افراد سالم ، مصرف آهن اضافی به شکل مکمل ممکن است آسیب ببیند.

سایر مکمل های ویتامین و مواد معدنی نیز ممکن است صدمات بیشتری نسبت به خوبی داشته باشند. براساس کلینیک مایو ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است خطر نارسایی قلبی و مرگ زودرس شما را افزایش دهد. کلینیک مایو همچنین هشدار می دهد که مصرف بیش از 200 میلی گرم ویتامین B-6 در روز ممکن است باعث درد عصبی و تشنج شود. تحقیقات اخیر گزارش شده توسط موسسه ملی بهداشت همچنین حاکی از آن است که بیش از حد ویتامین A ممکن است برای استخوانهای شما بد باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خطرات و فواید احتمالی مکمل های ویتامین و مواد معدنی با پزشک خود صحبت کنید.
جادوها جادو نمی شوند

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که مکمل های غذایی نمی توانند جای یک رژیم متعادل را بگیرند. برخی افراد بر این باورند که نوشیدن قرص مولتی ویتامین می تواند عادتهای غذایی ضعیفی را ایجاد کند. در واقعیت ، مکمل های ویتامین و مواد معدنی راه حل جادویی ارائه نمی دهند.

اگر شک دارید که مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید ، توجه خود را از مکمل ها به سمت بهتر خوردن تغییر دهید. براساس کلینیک مایو ، غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی - مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار - فواید بسیاری درمورد مکمل های غذایی دارند:

    غذاهای کامل حاوی ریز مغذی های مختلفی هستند که ممکن است با هم کار کنند تا بتوانند بیشتر از آنچه که به تنهایی تهیه کنند ، قدرت تهیه کنند.
    بسیاری از غذاهای کامل منبع غنی از فیبر رژیم غذایی هستند. رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به کاهش خطر بسیاری از شرایط سلامتی ، از جمله یبوست و بیماری های قلبی کمک کند.
    بسیاری از غذاهای کامل حاوی فیتوشیمیایی نیز هستند. این مواد ممکن است به شما در برابر بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان و سایر شرایط سلامتی کمک کنند.

برای راهنمایی در مورد تغذیه سالم ، با پزشک یا متخصص تغذیه ثبت شده خود صحبت کنید.
تبلیغات
هر زمان که بخواهید ، از یک پزشک در دقیقه استفاده کنید

سوالات پزشکی دارید؟ با یک پزشک متخصص و دارای مجوز تابلو به صورت آنلاین یا تلفنی ارتباط برقرار کنید. متخصص اطفال و سایر متخصصان 24/7 در دسترس هستند.
آیا به مواد مغذی اضافی احتیاج دارید؟
فواید

    مکمل های ویتامین B-12 می تواند به افراد مسن کمک کند مقدار مناسب این ماده مغذی را بدست آورند.
    مکمل های ویتامین D برای بزرگسالان مسن و افرادی که نور خورشید زیادی دریافت نمی کنند ، می تواند مفید باشد.
    مکمل های اسید فولیک می توانند به زنان باردار کمک کنند که خطر نقص هنگام تولد فرزند خود را کاهش دهند.

بیشتر افراد می توانند با خوردن یک رژیم غذایی مناسب و حاوی انواع میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و منابع لاغر پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنند. اما بعضی از افراد نیازهای غذایی خاصی دارند که تنها از طریق رژیم غذایی قابل رفع نیست. در شرایط خاص ، پزشک ممکن است مصرف یک ویتامین یا مکمل معدنی را توصیه کند.

دستورالعمل های غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها توصیه های زیر را ارائه می دهد:

    بزرگسالان بالای 50 سال باید از مکمل ویتامین B-12 استفاده کنند یا غذاهای غلیظ را به آنها اضافه کنند




:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: